میز گرد تغذیه

ویژه هر کسی که دنبال تبادل اطلاعاته.یکی از صندلیاش میتونه مال تو باشه!

 
رژیم غذایی برای کم کردن خطر سرطان
نویسنده : سعیده حاجیعلی - ساعت ۱٠:۳۸ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸٩
 

با ایجاد تغییرات کوچک شما می توانید سلامتتان را بهبود ببخشید وشاید خطر سرطان را کاهش دهید.

تغذیه و سرطان

١ -بیشتر فیبر بخورید:  فیبر در میوه ها سبزی ها ، حبوبات وغلات کامل وجو دارد.  مقدار فیبر روزانه : ۲۰-۳۰ گرم در روز برای بزرگسالان  

  نکاتی برای خوردن فیبر بیشتر   · 

      چند واحد از نان با غلات کامل ، سریال ها یا محصولات غله ای دیگر هر روز بخورید.برچسب تغذیه ای را برای مقدار فیبربخوانید یا ببینید که آیا در لیست اجزاء سازنده، غلات کامل وجود دارد. ·    

   یک واحد از انواع لوبیا یا نخود در روز بخورید. ·   

  در روز ۵ واحد از میوه ها وسبزیجات تازه بخورید.


٢ - کمتر چربی بخورید :  چربی درگوشت ها ، شیرکامل ، محصولات لبنی کامل ، تخم مرغ وبسیاری از محصولات غذایی فرآیند شده وغذاهای حاضری وجود دارد.

مقدار چربی روزانه :  کل کالری شما از چربی باید ۳۰% ویا کمتر باشد وضمنا” ۱۰% یا کمتر از چربی اشباع باشد. 

 نکاتی برای خوردن چربی کمتر : ·    

 مصرف غذاهای سرخ کرده راکم کنید. ·   

 گوشتهای کم چرب وقطعات کوچک آن استفاده کنید. ·     

  محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید. ·       

سعی کنید در تهیه غذا از روغن کمتری استفاده کنید. ·      

 ازمخلفات کم چرب بجای سس سالاد ،مانند ادویه جات و.. برای روی غذا استفاده کنید. 

  برنامه ریزی کلیدی برای بهبود سلامت  قلب شما     ¨

   دوسوم از بشقابتان را باسبزیجات ، میوه ها وغلات بجای غذاهایی با چربی بالا پر کنید .  ¨

   از تکه های متناسب گوشت(۴۰ تا ۶۰ گرم ) در هر وعده استفاده کنید .   ¨ 

    هرگونه چربی قابل رویت گوشت را قبل از پخت بردارید .   ¨

   پوست مرغ وجوجه را قبل از پخت بکنید .   ¨

 محصولا لبنی پرچرب را محدود کنید.منابع لبنی کم چرب همان مقدار کلسیم را با چربی کمتر دارند .  ¨

  با روغن کمتر پخت وپز کنید، غذاها را سرخ نکنید،از بخار پز کردن ، جوشاندن ، گریل  ، کباب کردن ، تفت دادن استفاده کنید.


 
comment نظرات ()